DevTips.NET Forums Home   Search   Login   Register   Member List  
.NET Enterprise Servers  > Windows 2000 Server / Windows .NET Server  > Probleem met xhtml 400 bad request  

Display using:  
Previous Thread :: Next Thread 
 Author Thread: Probleem met xhtml 400 bad request
stefanrv is not online. Last active: 4/21/2005 10:14:14 PM stefanrv
Top 50 Poster
Total Posts: 4

Probleem met xhtml 400 bad request
Posted: 08 Oct 2003 09:56 PM
Hallo,

ik heb een raar probleem. Als ik op een Siemens S55 mobiel de pagina op http://igolf.gvn.nl/b/index.htm open werkt dit goed. Op de xhtml pagina staan 2 linkjes naar 2 andere xhtml pagina's. Zodra je middels de mobiel een link aanklikt verschijnt de error 400 bad request. Dit duidt erop dat de server (windows 2003, .net 1.1) de client request niet snapt.

Exact dezelfde pagina's heb ik ook op een Linux server geplaatst (http://www.igolf.nl/a/index.htm ) Als ik deze pagina's op de mobiel oproep en op een link klik verschijnt wel netjes de volgende htm pagina.

Conclusie: de pagina's zijn goed, de Siemens kan ermee omgaan. Het lijkt erop dat de configuratie van de .NET server niet goed is. Heeft iemand een suggestie wat er fout zou kunnen staan? Ik denk dat de server de manier van requesten door de siemens niet aankan, maar dat is natuurlijk wel vreemd.

Groeten
Stefan
Admin is not online. Last active: 12/1/2006 1:57:20 PM Admin
Top 25 Poster
Forum Moderator
Total Posts: 51

Re: Probleem met xhtml 400 bad request
Posted: 09 Oct 2003 09:27 AM
Of het ligt aan de configuratie van .NET op deze webserver kan je controleren door het eens op een andere ASP.NET webserver te proberen. Er zijn diverse gratis hosters (brinkster.com en europe.webmatrixhosting.net zijn er twee). Je kunt eens kijken wat er met deze pagina gebeurt op deze configuraties.

Het is daarnaast zo dat IIS ziet dat de client een Imode toestel is (in tegenstelling tot de Linux server) en zal daarom proberen om cHtml aan te bieden. Dat verwacht je misschien niet als de extensie .htm is, maar misschien is IIS 6 nu zo geconfigureerd dat ook .htm bestanden door de isapi-filter worden gestuurd, in plaats van rechtstreeks.

Je kunt daarnaast nog experimenteren met de PreferredRenderingType eigenschap
van een MobileCapabilities object. Dan moet de pagina i.i.g. als ASP.NET code worden behandeld.
Previous Thread :: Next Thread 
Page 1 of 1

DevTips.NET Forums  > .NET Enterprise Servers  > Windows 2000 Server / Windows .NET Server  > Probleem met xhtml 400 bad request